Topic: Happy Birthday to Me

Well yes it is my birthday and I'm 37 years old but this is not what this thread is about lol.

Happy Birthday to Me came out in 1981 and is a decent slasher film starring Glenn Ford, Melissa Sue Anderson, Lesleh Donaldson, etc....

I liked the plot for the film and the tagline for it is: "Six of the most bizarre murders you'll ever see"

The film is a bit long but I liked the unusual kills in it especially the shish kabob scene. The ending was the best part for me.

What are your thoughts on this film?

Re: Happy Birthday to Me

I love this movie. Classic slasher from the back in the day.
I still have the VHS with the shish kabob cover.
http://i33.photobucket.com/albums/d70/down76/hbdtm.jpg

I Never bothered picking up the dvd. I heard they changed the music and made some cuts.

Re: Happy Birthday to Me

Happy B-Day.

Never heard of this film before.

Re: Happy Birthday to Me

Happy Birthday!

I've heard good things about this film.  I still need to see it.

Re: Happy Birthday to Me

Thanks ya'll. Yeah it's a pretty cool film and the ending is really good imho.

Re: Happy Birthday to Me

So the DVD ain't worth getting as its edited in some way?

Re: Happy Birthday to Me

thegoldensimatar wrote:

So the DVD ain't worth getting as its edited in some way?

I haven't seen the dvd version yet, but this is the kind of review that makes me want to wait for a better release.
http://www.digitallyobsessed.com/showre … p3?ID=6586

Alas, the film has been released to DVD with the cuts demanded by the MPAA to receive an R rating, which means that much of the blood and mayhem is gone missing. Reports on the internet also indicate that much of the score has been replaced for some reason; that would seem to be true since substantial chunks sound like a refugee score from a circa 1978 porn film. Syreeta's rendition of the theme song over the ending credits is, however, intact. This classic of the genre really deserves much better than it gets here.

hmm

Re: Happy Birthday to Me

That suck's

Re: Happy Birthday to Me

I have both the dvd and the vhs and the run times on them are vhs= 108 minutes.....dvd=111 minutes.

Re: Happy Birthday to Me

I might just pick up the recent DVD, because there's no word on a better release.

Re: Happy Birthday to Me

This one brings back memories I went to the theater to see this one, I was lucky my uncle was such a nice guy and got me in with him.

I need to watch this again.

Re: Happy Birthday to Me

I Remember This One And To Think At The Time I Thought Little Melissa Sue Only Messed Around On Little House On The Prairie,well That Innosence Ended When She Did Hbtm,for Sure!she Saw Her First Drop Of Blood And Then Some,but The Movie Was Good.

13

Re: Happy Birthday to Me

I thought that they were in the process of making sequel to this with Melissa Sue returning but I haven't heard anything since 2 years ago about it.

Re: Happy Birthday to Me

excellent movie ! never let anyone feed you a shish kabob !!! >:]

Re: Happy Birthday to Me

Does this movie have a death by electric toothbrush by any chance....?????

16

Re: Happy Birthday to Me

killjoy wrote:

Does this movie have a death by electric toothbrush by any chance....?????

LOL, I don't think so but Student Bodies might have lol.

Re: Happy Birthday to Me

Happy Birthday RIP!  I remember this one, good stuff.  That's a damned shame if they changed it that much on dvd.