Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Just noticed on the page before last that we have two #265's, which makes Bassi's post above #299. 

#300. Castle Freak

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

^^pretty sure I already did castle Freak^^

299. The Curse of the Werewolf

lol...back to 299  big_smile

Last edited by DirtyGirl (2012-10-18 16:02:33)

353

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

no 292  was a Mistake so

300 The Women in black (1989)

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

...and the battle for #300 continues....have we really got it??

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

DirtyGirl wrote:

^^pretty sure I already did castle Freak^^

Crap.  Yes, you did.  My bad.

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

#300. Shock (aka Beyond the Door II).  Last film by Mario Bava, and fittingly, the last movie on this damn list. lol

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Yeah!!!   That was a lot of fun  smile

358

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

YEAH we All DONE IT!

Now lets get the http://www.youtube.com/watch?v=3pzaOwax6Fc

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Yaya!

http://i1261.photobucket.com/albums/ii597/creaturekillswell/Wedidit.jpg

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

http://img.math-fail.com/images-old/nice.jpg

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Internet high-five!

Did you feel that?

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Hey, I've an idea! Let's take all 300 horror movie titles just listed and all agree to put each title in order in one comprehensive list from best to worst! big_smile

Just kidding...that would take years (more like an eternity) of discussion (and numerous, violent knife-to-throat stand-off situations) before it would be anywhere near complete . tongue

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

LoudLon wrote:

Internet high-five!

Did you feel that?

Well my crotchal area is kinda tingly.  lol

@Creature- just look at the Top Movies page here.  It changes every day.  We can't even agree on a Top 10.

Last edited by azathoth (2012-10-19 01:43:29)

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

I started to fill out the spreadsheet in Google docs based on Bassi's list he made on IMDB-
http://www.imdb.com/list/EHptlNQEk-Y/?s … 0161403567

I only did the first 10 so far.  I left it editable to anyone who has the link below, so if you want to add a couple of entries, feel free (if you do, notice it's "lastname, firstname" format).  Once it's done you can look it up online or download it in a variety of formats.  It's just gonna take a while to finish since I added a few extra things like director, actors, and IMDB links.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc … HhLNHJBLXc

Last edited by azathoth (2012-10-21 04:46:19)

365

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

I will begin work when i finish my actual job later tonight!

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Note to Bassi. Its Le Diabolique (1955) not Diabolique (1996).

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

You'll regret it...  Well, maybe not, I spent a lot of time getting it formatted.  It's just a grind with so many movies to do.  But once it's done, it'll be sortable by name, year, director, and the first 3 actors listed on IMDB for each movie.

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

How do I edit it. It wont let me.?

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

^^
Oops!  I had it anyone can "View."  I changed it to "Edit."

Give it a shot now.

Oh, also, it autosaves, so you don't have to worry about that.  And it also updates close to real time, so if you're looking at it and stuff starts appearing, that's just someone else editing.

Last edited by azathoth (2012-10-19 13:56:04)

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Vasquez wrote:

Note to Bassi. Its Le Diabolique (1955) not Diabolique (1996).

Ah, shit.  Thanks for pointing that out.  I didn't realize I'd put (1996).  It should indeed be (1955).  I'd never recommend that ridiculous remake.

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

OK, I was freaked out for a moment.  I was looking over the spreadsheet, and all of a sudden info starts getting put in.  I never actually saw the live update in action before, so it took me a second to remember about that, lol .  Up to #16 so far.

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

http://www.youtube.com/watch?v=NzlG28B-R8Y

Ooooh, spooky! Hahaha 'twas I that freaked you out, monkey pants!

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

^^
Nice!  big_smile

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Azzy you always do amazing work my man, keep it up and thank you.

375

Re: Top 300 horror films that MUST be seen before you die.

Was just working on the list, why is a Bigfoot documentary considered a horror film?