Topic: Best Zombie Movies List

Well DirtyGirl talked about it so I decided not to wait and start it.

Here's a few to start it off.

Night Of The Loving Dead and actually all of Romero's
Hell
Resident Evil [all]
Bloodlust Zombies
Dead Snow

And the absolutely WONDERFUL Dead Outside.

There you go...

Last edited by kXnPunk (2013-05-22 23:52:53)

Re: Best Zombie Movies List

28 Days Later and The Crazies!  Hahahahhahahahahahahahahahahahhahahaah!  big_smile

Ok, I have a special place for Dawn of the Dead, 2004.  Great, enjoyable movie, plus the story took place in Wisconsin!

Re: Best Zombie Movies List

^^^
Mwahahahaha man. Can't wait for LoudLon to see this. lol

But yes, Dawn is very good.
I'm one of the few that really loved Land Of The Dead.
That's what Asia Argento does to me. smile

http://2.bp.blogspot.com/_MFz0z7jVEKU/TLWKu5gv-OI/AAAAAAAACJg/f0eqsoHhdL8/s1600/asia+argento.jpg

Dead Season, Mulbury Project and Chernobyl Diaries are other cool ones.

Last edited by kXnPunk (2013-05-23 00:31:20)

Re: Best Zombie Movies List

kXnPunk wrote:

Mwahahahaha man. Can't wait for LoudLon to see this. lol

That's what I was thinking!  Though, he ain't the only one that gets excited about that topic.  smile

kXnPunk wrote:

I'm one of the few that really loved Land Of The Dead.

Um, yeah you are...for good reason.  smile  Just kidding, I don't like it...though I do really like John Leguizamo (Son of Sam!  One of my faves!).  Yeah though...not my movie.  Actually, when there is an overt social message (as there is in that) I sometimes get turned off.

Last edited by Ghostseeker (2013-05-23 00:17:56)

Re: Best Zombie Movies List

Well I'll make it like all the other ones we did. Wonder why I didn't start it like this already... roll

1- Night Of The Loving Dead [1968]
2- The Rage [2007]
3- Resident Evil [2001-2012]
4- Bloodlust Zombies [2011] Damn Alexis Texas, drool. smile
5- Dead Snow [2008]
6- Dead Outside [2008]
7- Dawn Of The Dead [2004]
8- Land Of The Dead [2005]
9- Dead Season [2012]
10- Mulbury Project [2013]
11- Chernobyk Diaries [2012]
12- Dance Of The Dead [2008]

Last edited by kXnPunk (2013-05-23 00:57:55)

Re: Best Zombie Movies List

Hell 2011?  Are there two of these?  one I saw ain't a zombie movie...was it?

Re: Best Zombie Movies List

Ghostseeker wrote:

That's what I was thinking!  Though, he ain't the only one that gets excited about that topic.  smile

Hahaha true.

Ghostseeker wrote:

Um, yeah you are...for good reason.  smile  Just kidding, I don't like it...though I do really like John Leguizamo (Son of Sam!  One of my faves!).  Yeah though...not my movie.  Actually, when there is an overt social message (as there is in that) I sometimes get turned off.

Ah well, I got the strangest tastes in movies. I like the weirdest stuff more than classics sometimes. lol

Re: Best Zombie Movies List

Yeah Punk, I'd never knock your taste in movie...to each their own, plus you seen way more than me, so you have a lot more knowledge to base your opinions...plus you're so dam positive about almost every movie (except that one I won't name - in which your opinion is odd to me smile)...so I don't judge your taste.  smile

Re: Best Zombie Movies List

Ghostseeker wrote:

Hell 2011?  Are there two of these?  one I saw ain't a zombie movie...was it?

Oh damn you're right. Mixed it up with something else. I replaced it with what I think is the Bloodiest gory Zombie movie I've seen, The Rage.

Re: Best Zombie Movies List

I don't know what's funnier, Ghostie thinking he can get a rise out of me calling 28 Days Later a zombie movie, or the fact that Punk mistyped "Night of the LOVING Dead" not once, but twice. lol

My top zombie flick list:

Night of the Living Dead '68
Dawn of the Dead (original is the best IMO but the remake is good, too)
Day of the Dead '85 (the remake was HORRIBLE)
Land of the Dead -- the only Romero Dead flick I ever saw in a cinema.  I was way too young to catch catch Dawn or Day in the cinema (I was 7 and 13 during their respective releases) and hadn't yet been born when Night came out lol
I, Zombie
The Beyond
Gates of Hell/City of the Living Dead
Zombie
Dead Snow
Dead Next Door
The Walking Dead, especially season 2

I could probably rattle off a couple dozen more but off-hand I can't think of any others I'd consider among the "best" of the sub-genre.

Re: Best Zombie Movies List

Mwahahaha Just to show my love for Romero. big_smile

Re: Best Zombie Movies List

Of course I'm a huge fan of Romero's Living Dead series. I enjoy all of those installments, but my favorite is Dawn of the Dead. Some zombie films which I like but haven't yet been mentioned are Zombi 3, Cemetery Man, and Tom Savini's remake of Night of the Living Dead.

@Punk, man, I LOVE Land of the Dead. I think it's great and I rank it up there in my favorite films.

Re: Best Zombie Movies List

OMG how depressing.  Not only was I born when NOTLD came out, I saw it at the drive-in.  With that cred I should at least be the uncontested Queen of the Zombies.

Re: Best Zombie Movies List

^^^
What is depressing about definitely be the best Queen Of Zombies EVER???

Yeah The Creature, nice to see I'm not alone.
And Savini's is good but never as much as Romero's Night Of The Loving Dead. Yes LoudLon, 3rd time. lol

Re: Best Zombie Movies List

I love all the Romero's Dead flicks, though I have yet to see Survival of the Dead.Other than those (and the remake of Night and Dawn) these are some other great ones:

Return of the Living Dead
Return of the Living Dead 2
Return of the Living Dead 3
Tombs of the Blind Dead
Return of the Blind Dead
Ghost Galleon
Night of the Seagulls
Let Sleeping Corpses Lie/The Living Dead at Manchester Morgue
Zombie/Zombi 2
City of the Living Dead (though I dunno if it's really a zombie movie)

Last edited by Theli (2013-05-23 02:33:39)

Re: Best Zombie Movies List

My god. How could we (as in, Lon & I) forget Return of the Living Dead?! Classic!

Re: Best Zombie Movies List

floridapossum wrote:

OMG how depressing.  Not only was I born when NOTLD came out, I saw it at the drive-in.  With that cred I should at least be the uncontested Queen of the Zombies.

That goes without saying. smile

Re: Best Zombie Movies List

And some more recent entries for the list:

The Dead
Juan of the Dead
The Revenant
Deadheads
Deadgirl
Dance of the Dead
Zombies of Mass Destruction
The Horde
I sell the Dead
Makeout with Violence
The stink of Flesh
REC
REC2
Mutants
Pontypool
Harold's going stiff

Re: Best Zombie Movies List

I wasn't really a fan of Land of the Dead or Survival of the Dead.
I own both.
But maybe I should watch them again uninterrupted. Maybe I'll change my mind.

Re: Best Zombie Movies List

my top 10 zombie films

1. Dawn of The Dead (1978)
2.Day Of The Dead ( 1985)
3. Dead Set ( 2008)
4.The Dead (2010)
5.Dawn Of The Dead (2004)
6.Night of The Living Dead (1968)
7.Diary Of The Dead (2007)
8.Zombie Flesheaters (1979)
9.Return Of The Living Dead 3 (1993)
10.Night Of the Living Dead (1990)
George Romero is the God Of Zombies ( although i don't get his hatred for " the Walking Dead" t v series) i rate all his zombie films Land OF THE Dead is my least favourite of his saga, i think Survival Of The Dead Is better than Land but both are lesser Romero efforts but both are still very watchable and entertaining.

Re: Best Zombie Movies List

Ah, Jeez.  Can't believe I forgot Return of the Living Dead.  It's only a mainstay in my Top Ten Favorite Horror Movies list, for crap's sake...

Re: Best Zombie Movies List

Tokyo Zombie.
Poultrygeist.
Dead Alive,

Re: Best Zombie Movies List

Black Sheep.

Re: Best Zombie Movies List

Some Zom-Coms:

Return of the Living Dead
Dead Heads
Juan of the Dead
Shawn of the Dead
Fido
Dance of the Dead
Dead and Breakfast
Zombieland
Aaah. Zombies


So are we doing this as a top 100 list or just listing our favourites?

Re: Best Zombie Movies List

alien, Harold's Going Stiff??? Now that sounds interesting. lol

And hellrat, Tokyo Zombie and Dead Alive are insanely cool.

Mortuary
Versus

DirtyGirl, Top 100 totally.

Last edited by kXnPunk (2013-05-23 15:58:15)