Topic: ZOMBIES short script

this is a quick short script comedy film called ZOMBIES

ZOMBIES
by Derek Huey


beginning...
news papers "Z Day"
News broadcasters.

open in on a news set

NEWS MAN
The zombies have taken over South America, as well as Mexico, and they just reached the boarder and now there coming into the US. The army have a blockade in south Texas to stop on onslot of zombies from reaching your home...

Two guys are watching the tv.

BOB
First the mexicans try and boarder jump now the zombies.

ALEX
I always wondered what a zombie appacalypse would be like... and now that it's happened it seems like it'll never reach us.

BOB
That's a good thing.

ALEX
I guess... I was hoping my girlfriend would turn into a zombie so I wouldn't have to break up with her.

BOB
That's terrible!

ALEX
Yeah but you know, i just hate these weird situations when you break up with a girl. You talk to her and tell her, she starts crying and you feel like you need to support her but you also feel like running the fuck out of there.

BOB
You could always text.

ALEX
Yeah but then they tell there friends and you look like a pussy for breaking up on a text. Same with calling, but it seems like in this day n age calling and breaking up has been more socially accepted.

BOB
And if she would turn into a zombie you could avoid this whole situation, right?

ALEX
Exacly!

BOB
Thats a really selfish reason for thousands, maybe millions of people in the united states to die over.

ALEX
Yeah... I know.

BOB
Eh fuck it... I'll try and fuck her one more time and then break up with her right after.

ALEX
RIGHT AFTER?!?!

BOB
Yeah why not?

the door bell rings.

ALEX (quick)
NOT IT!

BOB
Fuck!

bob goes up to the door and opens it up. it's Kathy.

KATHY
OH MY GOD HAVE YALL HEARD?

she walks in and walks past bob.

BOB
will u come in? I guess!

he opens the door.

KATHY
Kevin said that zombies are in our area right now!!!!

ALEX
the TV said that there still in mexico, where they should be.

KATHY
Well the TV lied! There fucking here, Kevin said so!

BOB
Kevin also said that aleins probed his asshole, do you believe that. He's just trying to fuck with you.

KATHY
I don't know! He fuckign said they attacked his home and he sounded seriousely.

BOB
Cmon Kathy, would the news lie to us.

ALEX
Yes! They would lie to us! The've been lying to us ever since they kicked Geraldo out of Iraq!

BOB
Pop culture?

ALEX
maybe.. why?

the door bell rings again

BOB
Not it!

ALEX
Damnit!

Alex gets up slowly

BOB
HAHA BITCH! I WIN!!!

ALEX
Bob, it's not that big of a deal dude, calm down.

alex goes to the door and opens it up. at the door is a zombie.

ZOMBIE
Uhhhhhhh!

BOB (face palms and says to him self)
fucking bums, always come up to me drunk at every fucking gas station asking me for some fucking change, now there fucking coming to my god damn house!!!

BOB (to the bum)
GO THE FUCK AWAY!!!!

Bob shuts the door on his face.

ALEX
who was it?

BOB
some fucking bum...

door bell rings again.

BOB
fucking mother fuck... NOT IT!

ALEX
fuck!!!!!

alex gets up and bob sits in his place alex goes to the door.
alex answeres.

ZOMBIE
Uhhhhhhhhhhhh...

ALEX
god damnit we don't have any fucking change you god damn bum we fucking carry credit cards you fucking asshole!

Alex shuts the door.

ALEX
that god damn bum man! NExt time he rings we'll have kathy answere.

KATHY
Me!?!? Hell no! He might be after this.

she points to her self...

ALEX
no ones after THAT!

BOB
yeah girl.. no one wants that!

KATHY
I'll show you!!!

she walks to the door.

BOB
haha, bitch is so easy to trick

ALEX
you know it man.

Kathy opens the door and the zombies there.

KATHY
you like what you see!

the zombie walks up and bites her neck

kathy shoves him off and runs back to them...

KATHY
OH MY GOD!!!

Alex and Bob both stand up

ALEX
HOLY FUCKING SHIT!!!!!!!!!

BOB
GOD DAMNIT!!!

ALEX
Bitch! stop bleeding on the floor!

BOB
We need to call for help!

bob grabs the phone as alex grabs for towels to lay down on the floor over her bleeding.

ALEX
STOP!!!!!!!!!!!

KATHY
I didn't MEAN to!!!!

she falls down.

BOB
Holy fuck Alex, she's fucking dead!

ALEX
call the fucking cops!

BOB
but they might search the house!

ALEX
and!!!!

Bob does a motion as if he's smoking weed.

ALEX
Oh... FLUSH IT!!!

BOB
God damnit KATHY!

ALEX
wait... did she shut the door?

they look to the side of them and the zombie is right there next to them.

ZOMBIE
Uhhhh...

ALEX
HOLY FUCK!!!!

they both get up quick!

BOB
what should we do?!?!

ALEX
RUN!!!

BOB
Where?!?!!?

ALEX
ANY WHEER!!!!

BOB
WHERE IS ANY WHERE?!?!?!

ALEX (points)
OVER THERE!!!

they both run into the closet...

alex lights his lighter..

ALEX
how gay is this?

BOB
atleast were not playing 7 minutes in heaven...

ALEX
true that.

door opens up its the zombie

both guys scream push him and run away to the living room where they see Kathy as a zombie, they push her run away, and scream to the bedroom. they close the bedroom door and blockade it with something.

BOB
what should we do?!?!

ALEX
I dunno but atleast i don't have to break up with my girlfriend any more for the fact that she might be a zombie!

BOB
that still doesn't fucking help us!

the door starts getting knocks from the zombies.

ALEX
Not it!

BOB
Dude!

ALEX
sry, habbit.

BOB
fuck man.. if we both die in here, i just want u to know ive always loved you.

ALEX
fucking faggot!

BOB
what?

ALEX
nothing... Dude we're not going to die!

BOB
how do you know that!

ALEX
because i've played Left 4 Dead!

BOB
and that means?!?!

ALEX
that menas i've been tratning for this since day one.... I know how to defend myself against a hundred attackers!

BOB
then do something against TWO attackers!!!

ALEX
fuck that you do something.

BOB
aight man...

he moves the blockage and opens the door up the two zombies are right there... he closes the door back up on em.

BOB
you sure?

ALEX
yeah u asshole!!!

Bob opens the door back up and the zombies grab him and pull him out... Alex closes the door

ALEX
Holy shit!!!! FUCK!!!!!

blood pours out through the bottom of the closet.
you can see alex's face and he looks pissed

ALEX
God damn zombie bastards are gonna pay for eating up my best friend!

Alex opens the door

ALEX
FUCKERSSS!!!!!!!

he starts punching the shit out of the two zombies.

ALEX
FUCKERS!!!

He beats em all up and down and everything like that. They land of the ground.
Alex looks at his best friend BOB who transformed into a zombie also.

ALEX
Bob! no! Nooo!!!

BOB
UhhhhhhHHhHHhhH!!!

ALEX
I'm sorry man!

he takes a umbrella and stabs him in the face then opens it. blood and brains spill everywhere.

ALEX
HOLY FUCK!!!

alex falls to his knees and puts his hands infront of his face.

ALEX
everyones fucking dead. I have nothing else to live for.... except for

alex gets up on his feet

ALEX
REVENGE!!!

we fade slowly to black...

open back up to the TV and the newsman.


NEWSMAN
... there seems to be some one who's actually leading an attack back against the zombies. The infamouse zombie killer atfirst single handedly killed off almost every one in the city now he's starting up his own army destroying the zombies by the thousands...  When asked about why he's doing this he simply replied "bastards!" and shoved a champain bottle through a zombies eye. A true hero indeed.

FADE TO BLACK

"The End ?"

Re: ZOMBIES short script

thanks. i have about a hundred more i'll post later if u wanna read em.
all i need to do is start flming.

Re: ZOMBIES short script

lol

Really funny dialog. Alex and Bob reminded me of Silent Bob and what's his name from Dogma, Clerks, and those other comedies.

Re: ZOMBIES short script

zombie rang the doorbell lolcool

Re: ZOMBIES short script

i got a ton more scripts which i might post. it seems yall enjoy this.
but all my scritps are comedy, i just add horror themes becuase horror is one of my fav genre's but i'm not good at writing horror.
and lol, how the hell does bob remind u of silent bob when he talks a shitload (i'm not trying to copy kevin smith but i still love his films)
anyway thanks for the comments!

Re: ZOMBIES short script

Your script sucks.:lol:

Re: ZOMBIES short script

TheDevilWorshipsMe wrote:

Your script sucks.:lol:

hahahahahahaha
since u said it i'll believe it.